Ceník individuálního vzdělávání (domácí škola)

CeníkIndividuální vzdělávání (Domácí vzdělávání)

Individuální vzdělávání

Individuální vzdělávání (IV), často nesprávně označované jako „domácí vzdělávání“, je definováno školským zákonem (§ 41) a představuje alternativní způsob plnění povinné školní docházky na 1. a 2. stupni základní školy bez pravidelného denního docházení žáka do školy. Žáci jsou po většinu času vyučováni v domácím prostředí svými rodiči nebo jimi pověřenými vzdělavateli.

Administrativní rámec

  • Povolení, průběh a zrušení IV stanovuje školský zákon. O povolení rozhoduje ředitel školy, kam je žák přijat.

  • Žádost zákonného zástupce musí obsahovat identifikační údaje o žákovi, období a ročník vzdělávání, důvody pro IV, popis materiálního a prostorového zajištění, doklady o vzdělání osoby, která žáka vzdělává, seznam učebnic a učebních textů a vyjádření školského poradenského zařízení.

  • Povolení IV lze udělit, pokud jsou splněny materiální, personální a bezpečnostní podmínky a vzdělavatel má příslušné vzdělání (středoškolské s maturitou pro 1. stupeň, vysokoškolské pro 2. stupeň).

  • Po dobu IV je za plnění podmínek zodpovědný zákonný zástupce.

  • Žák koná zkoušky za každé pololetí ve škole, do níž je přijat, čímž se zachovává kontrola kvality vzdělávání a odpovědnost školy.

  • Ředitel školy může povolení IV zrušit, pokud nejsou splněny podmínky, zákonný zástupce nespolupracuje nebo žák neprospěl.

Přínosy individuálního vzdělávání

Individuální vzdělávání poskytuje žákům efektivní, flexibilní a přizpůsobenou výuku, která podporuje jejich osobní rozvoj:

  • Individuální tempo: Žáci se učí vlastním tempem, učitel může věnovat více času látce, kterou dítě potřebuje procvičit, a prohlubovat znalosti rychlejších žáků.

  • Propojení s praxí: Výuka je propojena s reálnými situacemi (např. matematika při nakupování, přírodopis v terénu).

  • Rozvoj zájmů: Děti mají prostor pro prohlubování vlastních zájmů a vášní.

  • Flexibilita: Výuka není vázána na pevný rozvrh; lze ji realizovat i mimo domácí prostředí – výlety, exkurze, muzea, sportovní aktivity.

  • Posílení rodinných vazeb: Společné vzdělávání s rodiči podporuje rodinné vztahy.

  • Rozvoj samostatnosti: Žáci se učí plánovat a organizovat vlastní práci a převzít za ni odpovědnost.

Sociální aspekty

Obavy z nedostatku sociálních kontaktů nejsou na místě. Žáci se mohou účastnit všech školních akcí, zájmových kroužků, sportovních a kulturních aktivit, což zajišťuje bohatou socializaci s vrstevníky i dospělými.

Skupiny žáků vhodných pro IV

  1. Vrcholoví sportovci, kteří trénují mnoho hodin denně a nemohou pravidelně docházet do školy.

  2. Žáci po zkušenosti šikany, kteří potřebují bezpečné a klidné vzdělávací prostředí.

  3. Žáci se zdravotními problémy a speciálními vzdělávacími potřebami.

  4. Žáci z rodin s jasnou výchovnou filosofií, zaměřenou na hodnoty, přírodu či náboženství.

  5. Žáci z rodin s odlišným pohledem na běžné školy, hledající alternativní vzdělávací přístup.

Školné na rok 2025/2026

INDIVIDUÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ZAHRNUJE:

 

  • Zápis do školy a vydání rozhodnutí ředitelky školy, vyžádání dokumentů z předchozí školy, tematické plány, komisionální přezkoušení v lednu a červnu, vydání výpisu v 1. pololetí, vydání vysvědčení v 2. pololetí, 1x měsíčně konzultace s lektorem (předměty ČJ, M a cizí jazyk)
  • ŠKOLNÉ: 4.500,- Kč/měs.

V CENĚ ŠKOLNÉHO ZAHRNUTO:

  • Konzultace pod vedením zkušených lektorů
  • Zapůjčení učebnic
  • Výukové materiály
  • Vstupní a závěrečné testy a přezkoušení
  • Písemná práce
  • Elektronická konzultace
  • Zadání měsíčních témat k samostudiu

LEKTOŘI:

  • Naše škola disponuje zkušenými lektory
  • On-line konzultace nebo e-mailová komunikace
  • Individuální přístup ke každému žákovi

ÚHRADA ŠKOLNÉHO:

  • Školné se hradí vždy k poslednímu 20. dni předešlého měsíce.